Práce copywritera je k nezaplacení, pokud se jedná o skutečnou kvalitu. Proč? Protože vám může přivést spoustu nových zákazníků, zvednout web rating, zvýšit konverze a zisky a dostat vás na přední příčky u vyhledávačů. Ano, tohle všechno dokáže jediný člověk. Kromě toho, že si ho musíte dobře vybrat, musíte také přesně vědět, co je náplní jeho práce.
Dobrý copywriter ví, jak zaujmout nejen lidi, ale také potěšit roboty. SEO články jsou základní složkou, kterou nemůžete nikdy pominout. Jsou páteří celého obsahu, který je koneckonců pánem všeho. Právě obsah vám totiž přivede nové klienty prostřednictvím přirozeného vyhledávání, kterému lidé věří ze všeho nejvíc a je pro ně nejdůvěryhodnější.
Klíčová slova, tzv. keywords jsou pochopitelně velmi důležitá a bez jejich analýzy se neobejdete. Jedině podle toho poznáte, co a jak vaši čtenáři hledají. Zároveň se díky tomu vyhnete psaní skvělých textů, které zaujmou špatnou cílovou skupinu. Tyto a mnoho dalších základů SEO budete nutně potřebovat. Ideální je přečíst si pár knih, které vás do problematiky rychle uvedou.
Kolem klíčových slov byste měli vystavět text. Nedělejte to obráceně, bude to vypadat směšně. Zároveň to s nimi nepřehánějte. Jde o častou chybu začátečníků. Články potom vypadají velmi uměle, podivně a pro čtenáře nepřirozeně. A Google tím také neohromíte. Snažte se přitom používat slova, která nepoužívá úplně každý, ale také ne ty, které jsou úplně neznámé. Zlatá střední cesta je nejlepší.
S úspěchem během pár hodin nepočítejte. Ve skutečnosti to trvá celé měsíce, kdy budete pracovat a upravovat na publikačním plánu, obsahu i grafice. Klíčem je začít s malou analýzou keywords, projít si konkurenční texty, optimalizovat články na klíčová slova, přidat fotky či grafiku, provést interní prolinkování, vyplnit meta description a ALT texty obrázků a indexovat text v Search Consoli. Je to jen začátek, ale začít někde musíte.