Příprava vozu na zimu

Náročnější teploty

Výrobci samozřejmě musí přizpůsobovat vozidla podle toho, kde budou jezdit, protože takový vůz na sibiři potřebujeme řídší olej v motoru než někde v Africe, protože potřebujeme, aby měl za dané teploty co nejlepší mazací schopnosti. Právě zimní období je pro auto více náročné než jaro. Jako první se u řady vozů při poklesu teplot pod nulu ozve baterie, tedy spíše neozve, protože nejlepší léta už má za sebou.

vůz v zimě

Není proto na škodu mít ve vozu startovací kabely, abychom vůbec při takové situaci odjeli. Samozřejmostí je zkontrolovat si ve voze náplně, protože kapalina do ostřikovačů, a hlavně chladící musí být nemrznoucí. Jestliže už mají kapaliny nějaký věk, tak zkontrolujte, jestli skutečně splňují svou nemrznoucí vlastnost a do jaké teploty. U vozů bez dálkového ovládání noste raději rozmrazovač zámků. Nezapomeňte včas přezout, a to kvalitní zimní pneumatiky, protože jízda na sněhu je o něco náročnější a brzdná drahá se prodlužuje.

Sníh a sůl

Vzhledem k nepříznivým podmínkám při jízdě na sněhu silničáři využívají posypové soli, takže technicky vzato jedeme po cestě jako po dešti. Ještě zákeřnější je samozřejmě náledí, protože díky němu mnohem snadněji můžeme ztratit přilnavost pneumatik a potom je tu riziko nehody. Sůl tomu zabraňuje, ale zároveň může mít negativní vliv na karoserii a podvozek automobilu, protože když způsobuje korozi.

auto pod sněhem

Ohrožené jsou typicky lemy a prahy, ovšem je i řada dalších míst. Stačí když nám kamínky někde oťukají barvu na čistý kov a koroze může začít. Auta staršího data výroby mělo mnohdy nic moc antikorozní ochranu, takže nakonec kvůli korozi skončili v nejhorším případě na vrakovišti. Ochrana však nemusí být ideální i u novějších vozů. Jestliže máte už zasažená místa korozí, tak je řádně ušetřete a nechte si nástřik podvozek i dutiny speciálním prostředkem. Pár tisíc to bude stát, ale je to rozhodně dobrá investice.