Bezpečí především


Dojde-li někde k železniční nehodě, můžou za to v podstatě dvě věci.

  1. Selhání něčeho, co mělo zajistit bezpečnost, a to někdy technická závada a někdy pochybení lidského faktoru.
  2. Nemožnost něčemu podobnému zabránit z toho prostého důvodu, že vlak nemůže opustit kolej a nehodě se tak vyhnout.

A protože na železnici existuje rizikových faktorů celá řada, nezbývá než činit všemožná preventivní opatření. Mezi něž logicky patří i to, že se o každé soupravě a všem, co se kde šustne, musí dobře vědět. Není možné to spustit z dohledu, protože to by bylo nakročením k neštěstí, jež by nemuselo skončit jenom škodami na majetku, ale klidně i četnými ztrátami na životech a zdraví personálu a cestujících.

vlak na nádraží

A jelikož je u nás železniční doprava poměrně hustá, jsou i nezbytná opatření více než potřebná.

A co může v tomto ohledu prokázat více než žádoucí služby? Takovým naprosto nezbytným nástrojem je sledování železničních vozidel. I když jsou tato rozeseta na kolejích široko daleko, i když jsou vlaky co chvíli v pohybu, je třeba vědět o každém z nich, a to právě tento systém umí.

Díky tomuto se ví, kde který vlak stojí, respektive kde, odkud a kam míří. A to v kteroukoliv denní i noční dobu, ve všední dny i o svátcích. A díky tomu, že si lze každou lokomotivu kdykoliv zobrazit na mapě, a to klidně současně i s vlaky jinými, je tu dokonalý přehled. A to pochopitelně v reálném čase.

vagony na kolejích

A nejen že se tak dá zabránit přímo nehodám. Díky podobné kontrole lze třeba zajistit i kontrolu nákladu a spotřeby pohonných hmot, dají se tím sledovat důležité parametry, ba i obsluha. Dá se tu zjistit ten či onen parametr, a tím si lze navrch současně i ušetřit spoustu organizačních záležitostí a byrokracie, jež s podobnou dopravou neodmyslitelně souvisí, lze tak mít pod kontrolou i šichtování, i servis a další záležitosti.

A taková kontrola je nezbytná. Aby vše fungovalo tak, jak má.